Lifestyle

Jak správně relaxovat, aby si vaše tělo opravdu odpočinulo?

Jak správně relaxovat, aby si vaše tělo opravdu odpočinulo?

Jste vytížení v práci? Chodíte často cvičit a nestíháte si řádně odpočinout? Cítíte se stále unavení? Problém je možná v tom, že nenecháváte své tělo účinně odpočinout. To, že si večer pustíte televizi, u které usnete, není dostatečným odpočinkem pro vaše tělo. Naučte se správně relaxovat a dopřejte si energii po celý den.

Stále unavení

Pokud se během dne cítíte stále unavení, důvodem může být nedostatek spánku, nevhodné složení vaší stravy či nedostatečná relaxace. Spánek je tím, co naše tělo potřebuje, ale nemůžeme ho považovat za to stejné, jako je relaxace. Účinná relaxace by měla probíhat několikrát do týdne, měla by přinášet uvolnění těla i mysli a příjemný odpočinek. I během spánku totiž často přemýšlíme, honí se nám hlavou různé myšlenky a ani se nemusíme pořádně vyspat.

Jak správně relaxovat, aby si vaše tělo opravdu odpočinulo?

Jak začít?

Na začátku stojí výběr činnosti, která vám přináší pocit klidu, odpočinku a naprostého uvolnění. Pro každého jsou nároky na relaxaci velmi individuální. Pro někoho je relaxační hodina jógy, plavání v bazénu, poslouchání hudby, čtení knihy či meditační cvičení. Ta jsou pro začátečníky, kteří se učí, jak vypnout svou mysl a přestat myslet na starosti všedního dne, základní. Zkuste do svého týdenního režimu zapojit pravidelné meditační dvacetiminutovky či protažení.

Jak správně relaxovat, aby si vaše tělo opravdu odpočinulo?

Pravidelná meditace

Slovo meditace může některé osoby odradit, ale jedná se jen o to, že strávíte čas sami se sebou a v klidu, aby si odpočinulo nejen vaše tělo, ale i vaše mysl. Najděte si ve svém domě, bytě na zahradě místo, kde vám je velmi příjemně a kde vás nebude nikdo rušit. Vypněte mobilní telefon. V místnosti by také neměla být žádná elektronika, příliš nábytku či květin. Sedněte si tak, jak je vám to pohodlné, můžete si zapálit svíčky, pustit potichu hudbu, klidně si nohy přikrýt dekou a soustředit se jen na sebe a svůj dech. Dokonale si odpočinete a budete se poté cítit svěží a sami sebou. Skvělou volbou je obohacení meditace o protažení.

O autorovi

Barbora Darebná